reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jozef Vycpálek

Jozef Vycpálek

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent PdF UK, pracovník v NPDM Mixklub a streetworker v OZ Proti prúdu. Zoznam autorových rubrík:  Bakalárska prácaĽudiaMixklubNota BeneNezaradenéÚvahy

reklama

Ľudia

Právo, pravda a argumenty

Jozef Vycpálek

Právo, pravda a argumenty

Nedávno som počula názor jedného právnika, že právo nie je o pravde, ale o argumentoch. Najprv ma tento názor zarazil, potom nahneval. Po dlhšom uvažovaní ma prepadla hrôza z pravdivosti vysloveného názoru. Potom som si spomenula na vetu vyslovenú kedysi veľmi dávno, ešte za tzv. socializmu, a to, že paragrafy sú preto kľukaté, aby sa lepšie obchádzali. V tomto období som nútená viac ležať ako sedieť doma na maródke s boľavou časťou svojho tela, ktorá sa ľudovo nazýva „kríže. V mojom veku a po niektorých zamestnaniach, ktoré si vyžadovali aj fyzickú námahu, to nie je nič neobvyklé. Preto mám akosi viac času rozmýšľať nad podobnými názormi a udalosťami, s ktorými som sa v živote stretla. Ležať stále v posteli ma psychicky unavuje, preto občas vyleziem z postele, sadnem za „komp a dávam svoje myšlienky do písomnej podoby.

  • 14. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 521x
  • 1
Zabudnuté ženy po zenite

Jozef Vycpálek

Zabudnuté ženy po zenite

Keď v septembri Iveta, o ktorej som písal v inom príspevku, porodila Tonka, bolo potrebné sa postarať o jej ďalšie tri deti. Ponúkol som sa teda priateľke, ktorej táto úloha bola zverená, že jej pomôžem (nespomínam si, či už Iveta nechcela, aby sa o deti starali ostatné ženy alebo zamestnanci z krízového centra alebo krízové centrum túto službu Ivete nebolo ochotné či schopné ponúknuť).

  • 27. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 299x
  • 0
O krásnych postihnutých

Jozef Vycpálek

O krásnych postihnutých

Júl, August 2006. Práve sme sa zahaľovali do originálnych šatiek z Kene a pripravovali sa na Cestu odvahy. Už pomaly prišlo šero, tak sme sa maľovali zbytočne. Ale vôbec nám to nevadilo. „Do kelu, nevracajme sa ani späť, toto by ma bavilo robiť do konca života. Vyzerali sme asi naozaj tajuplne a ja, v úlohe Lesného Démona, predsa len o čosi strašidelnejšie. Vstúpili sme do lesa. Za lesom bola lúčka, uprostred nej Otec Furias s pomocníkom. Niektorí si prifajčili ruže z vodnej fajky. Otec Furias bol šejk, jeho tromfom boli hádanky. Pokračovali sme ďalej do lesa, Lesný Démon zvádzal súboje á la Pevnosť Boyard s vybranými odvážlivcami, až kým nebol brutálne zbitý vyhecovaným Števom.

  • 25. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 012x
  • 3
Je týraná žena. Nemá kde bývať

Jozef Vycpálek

Je týraná žena. Nemá kde bývať

Pochádza z juhozápadného Slovenska. Volá sa Iveta, má okolo 25 rokov a štyri krásne deti: Tonka, Eriku, Samka a Peťka. Je Rómka a bude to rok, čo bývajú v krízovom centre. Najmladší syn Tonko sa narodil nedávno a je to spomienka ja jej silvestrovské znásilnenie, po ktorom si zbalila veci a od druha utiekla.

  • 21. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 474x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu